Miksei mikään kansalaisopisto järjestä 'löydä oma osaamisesi'-kurssia?

Tuntuu että jokaisella lähiympäristössä on se Jokin jonka he osaavat erityisen hyvin; eräs ompelee kaikkea mahdollista kestovaipoista mekkoihin, toinen vääntää ihania kakunkoristeita, yksi hoitaa intohimoisesti toisten kirjanpitoa - ja näitähän riittää.

Mikä se minun juttuni on? Kuka sen kertoisi, auttaisi ihan oikeasti löytämään? Mitä jos sellaista ei olekaan?

Olen tottunut koko elämäni ajan tekemään lähes kaikkea kohtalaisen hyvin - ainakin sujuvasti. Kirjoittaminen luonnistuu, keittiössä ja matemaattisissa asioissa en ole lainkaan kömpelö, järjestäminen ja siivoaminen onnistuu ja virkkaamisen salojakin olen opetellut kohtalaisella menestyksellä.

...mutta mikä se on se juttu, jota Juuri Minä osaan ja vielä erityisen hyvin?

Onko minun vain tyydyttävä olemaan keskiverto-Terhi Pienen Elämäni keskellä, ilman Sitä Jotakin josta voisi repiä itselleen vaikka ammatin?

Tähän(kin) kun jostain löytäisi vastauksen.


Varsin kummastelevana,

Terhi.